Általános szerződési feltételek

Dr. Pásztor József egyéni ügyvéd azonosító adatai:
Székhely: 1055 Budapest, Balaton utca 12.
Honlap: www.drpasztorjozsef.hu
E-mail: info@drpasztorjozsef.hu
Telefon: +36 20 526 4900
Kamarai azonosító szám: 36082355
Nyilvántartásba vevő kamara: Budapesti Ügyvédi Kamara
Adószám: 47954021-1-41
Bankszámlaszám: 12100011-18724123
Helyettes ügyvéd: Dr. Csillag Nikoletta Éva

1. Bevezető rendelkezések
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Dr. Pásztor József egyéni ügyvéd (a továbbiakban: Ügyvéd) által nyújtott ügyvédi szolgáltatásokra vonatkoznak.
1.2. A jelen ÁSZF az ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél vagy Megbízó) által megkötött egyedi ügyvédi megbízási szerződés elválaszthatatlan részét képezi, feltéve, hogy a felek ettől eltérően nem rendelkeznek.
1.3. Az ÁSZF rendelkezései irányadóak minden ügyvédi megbízás teljesítésére, amelyet az Ügyvéd a szakterületébe tartozó szolgáltatás keretében vállal.
1.4. Amennyiben az ÁSZF rendelkezései és a Megbízóval kötött megbízás más feltétele egymástól eltér, az utóbbi tekintendő irányadónak.
1.5. Az Ügyvéd biztosítja, hogy a Megbízó az ÁSZF tartalmát megismerje. Ennek érdekében a megbízási szerződés megkötésekor az Ügyvéd a hatályos ÁSZF tartalmát okirati formában a Megbízónak átadja, vagy részére elektronikus dokumentumként megküldi, vagy a Megbízó részére egyéb módon elektronikusan – az Ügyvéd honlapján – hozzáférhetővé teszi.
1.6. Megbízó igazolja, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte és magára nézve kötelezőnek elfogadta, ha a tartalom megismerését követő 8 napon belül nem emel kifogást.

2. A megbízás létrejötte és tartalma
2.1. A megbízási szerződést írásba kell foglalni, kivéve, ha az kizárólag jogi tanácsadásra irányul. Elektronikus úton létrejött szerződés is érvényes, ha annak tartalma egyértelműen bizonyítható.
2.2. Az Ügyvéd nem köteles minden megbízást elfogadni, a visszautasítást nem köteles megindokolni.
2.3. A megbízás tartalma az Ügyfél tényelőadásain és az ügy jellege alapján az Ügyvéd szakmai mérlegelése szerint kerül meghatározásra. Az Ügyfél felel az általa szolgáltatott adatok, információk, okiratok és más bizonyítékok valódiságáért, alaki vagy tartalmi hibás, hiányos, nem teljeskörű információátadásból eredő következményekért.
2.4. Ügyfél tudomásul veszi, hogy minden ügyben és jogi tanácsadás során számolnia kell az Ügyvéd szakmai álláspontjától eltérő jogértelmezéssel, a bizonyítékok eltérő – hatóság, bírósági – értékelésével, az ebből fakadó eltérő jogalkalmazás kockázatával. Az ebből fakadó kockázatot, továbbá az egységes gyakorlat hiányából, hivatalos eljárások elhúzódásából, kiszámíthatatlanságából eredő kockázatokat is Ügyfél egyértelműen vállalja.
2.5. Az ügyvédi szolgáltatások elsődleges teljesítési helye az Ügyvéd irodája, kivéve, ha a megbízás teljesítése hatóság, bíróság vagy harmadik személy előtti eljárást igényel. Az Ügyvéd nem köteles a Megbízó lakó- vagy székhelyén rendszeresen megjelenni, az ilyen helyszíni ügyintézés eseti jellegű, és külön díjazás alapjául szolgálhat.
2.6. Az Ügyvéd nem köteles a megbízás során készített belső munkadokumentumokat – így különösen a saját fogalmazványait – a Megbízó utasításait tartalmazó feljegyzéseket, az ügyben érkezett levelezést, valamint a Megbízó javára teljesített fizetésekről szóló bizonylatokat – kiadni. Ezen dokumentumokról, a fogalmazványok kivételével, az Ügyvéd a Megbízó kérésére másolatot biztosít.
2.7. A megbízásban nem szabályozott kérdésekben jelen ÁSZF rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

3. Szolgáltatási kör
3.1. Az Ügyvéd tevékenységi köre kiterjed az alábbiakra (kiemelten az alábbi jogterületeken: ingatlanjog, büntetőjog, cégjog, végrehajtási jog):
3.1.1. jogi tanácsadás (szóban és online);
3.1.2. jogi képviselet hatóságok, bíróságok előtt;
3.1.3. okiratszerkesztés és ellenjegyzés;

4. Meghatalmazás, helyettesítés
4.1. Képviseletet igénylő ügyekben a megbízással egyidejűleg meghatalmazást kell adni az Ügyvéd számára.
4.2. A meghatalmazás alapján az Ügyvéd jogosult a Megbízót megillető pénzösszeg, vagyontárgy, illetve eljárási költség átvételére is. Az Ügyvéd köteles a Megbízót ilyen átvételről haladéktalanul tájékoztatni.
4.3. A meghatalmazás a Megbízó döntése alapján bármikor korlátozható vagy visszavonható. A meghatalmazás alapjául szolgáló megbízási szerződés megszűnése a meghatalmazást is megszünteti.
4.4. Az Ügyvéd a megbízást helyettes ügyvéd vagy más jogi segítő közreműködésével is teljesítheti, ha ezt a Megbízó kifejezetten nem zárta ki.

5. Ellenjegyzés és azonosítás
5.1. Az Ügyvéd kizárólag olyan okiratot ellenjegyezhet, amelynek elkészítésében közvetlenül közreműködött. Az ellenjegyzés során az Ügyvéd az ügyvédi tevékenységről szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően köteles eljárni, különösen a jognyilatkozatot tevő fél, illetve képviselője azonosítására és személyazonosságának ellenőrzésére.
5.2. A megbízási szerződés megkötését megelőzően – a kizárólag jogi tanácsadásra irányuló megbízás kivételével – az Ügyvéd köteles elvégezni az Ügyfél azonosítását. Ismeretlen természetes személy esetén az azonosítás érvényes, személyazonosításra alkalmas okmány bemutatása alapján történik. Jogi személyek és más szervezetek esetében az Ügyvéd a nyilvántartás vagy hivatalos kivonat alapján jár el.
5.3. Okirati ellenjegyzés előtt az Ügyvéd köteles az ügyletben érintett személyek, illetve képviselőik azonosítására, valamint okmányaik érvényességének ellenőrzésére. Amennyiben az érintett személy magyar állampolgár vagy magyarországi lakcímmel rendelkezik, az Ügyvéd köteles központi nyilvántartásból adatszolgáltatást kérni, kivéve, ha azonos adatlekérés az adott személy tekintetében az elmúlt 30 napon belül már megtörtént.
5.4. A közreműködést az Ügyvéd megtagadja, ha:
5.4.1. a fél nem bocsátja rendelkezésre a személyazonosság megállapításához szükséges adatokat;
5.4.2. nem mutat be érvényes, személyazonosításra alkalmas okmányt;
5.4.3. az okmányról az ellenőrzés során megállapítható, hogy elveszettként, ellopottként vagy megsemmisültként szerepel a nyilvántartásban, és megtalálásáról vagy érvényességéről nincs hivatalos adat.

6. Megbízási díj és fizetés
6.1. Megbízó az Ügyvéd szolgáltatásai ellenértékeként díjfizetésre köteles. A megbízási díjat az ügy jellegéhez, terjedelméhez és bonyolultságához igazodva a felek előre meghatározzák.
6.2. Az ügyvédi munkadíj megbízási díjban rögzített összeg vagy óradíjas elszámolás alapján kerül meghatározásra. Amennyiben a megbízási díj meghatározott számú órát foglal magában, az ezen felül eső minden további megkezdett munkaóra díja bruttó 30.000 Ft, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodnak meg.
6.3. Amennyiben az okiratszerkesztéssel és ellenjegyzéssel járó ügylet a szerződés aláírását megelőzően meghiúsul, az Ügyvéd a megállapodott teljes megbízási díj helyett a már elvégzett munka alapján, időarányos díjazásra jogosult. A teljesített szolgáltatás díja bruttó 20.000 Ft minden megkezdett munkaórára vetítve, amely összeget az Ügyfél az Ügyvéd által kiállított számla vagy díjbekérő kézhezvételét követő 8 napon belül köteles megfizetni.
6.4. Az ügyvédi munkadíjba nem számít bele a Megbízó által megfizetendő, az ügy ellátásával felmerülő költség. Az ügyvédi megbízás teljesítése során felmerülő illetékeket és költségeket a Megbízó fizeti, ezek előlegezésére az Ügyvéd nem köteles.
6.5. Fizetési mód: átutalás vagy készpénz. Számla kiállítására minden esetben sor kerül. Banki átutalással történő fizetés esetén a megbízási díj az Ügyvéd bankszámláján történő jóváírással minősül teljesítettnek.
6.6. Késedelmes fizetés esetén az Ügyvéd jogosult a Ptk. szerinti késedelmi kamatra, valamint a megbízás megszüntetésére.
6.7. A megbízási díj akkor is jár, ha az ügy nem vezetett eredményre, mivel az ügyvédi megbízás gondossági kötelmet jelent.
6.8. A megbízás felmondása esetén az Ügyvéd az addig elvégzett tevékenységgel arányos megbízási díjra, vagy az erre az esetre kikötött, megállapodásban szereplő díjra jogosult. Amennyiben az Ügyfél előre fizetett, a megbízás megszűnésekor az Ügyvéd az elvégzett munka értékével elszámol, és a fennmaradó összeget – ha van – visszatéríti, kivéve, ha a megbízásban ettől eltérő feltételekben állapodtak meg. Ha az Ügyfél tartozása meghaladja az előre fizetett díjat, a különbözetet az Ügyfél köteles 8 napon belül megfizetni.
6.9. Az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló 6/2018. (III. 26.) MÜK szabályzat 10.6/B. f) alpontja értelmében az ügyvédi megbízás létrejöttekor a honlapon közzétett díjtájékoztatástól az Ügyfél hátrányára nem lehet eltérni.

7. Konzultáció lemondási feltételei
7.1. A konzultációs díjat legkésőbb a konzultációs időpont előtti 48 óráig kell megfizetni.
7.2. A konzultációs időpont ingyenes lemondása a konzultáció időpontját megelőző 24 óráig lehetséges. 24 órán belüli lemondás esetén Ügyvéd a konzultációs díjra jogosult.
7.3. Az időpont lemondására az info@drpasztorjozsef.hu e-mail címen van lehetőség.
7.4. Amennyiben a konzultáció díja a konzultációt megelőzően kifizetésre került, és a lemondás esetén az Ügyfél az összeg visszatérítésére jogosult (7.1. pont szerint), úgy 7 napon belül az Ügyvéd köteles visszatéríteni a korábban kifizetett összeget (bankkártyás tranzakció visszatérítése).
7.5. Amennyiben az időpont az Ügyvéd által kerül lemondásra és a konzultációs díj már kifizetésre került, az Ügyfél választhat a kifizetett összeg visszatérítéséről vagy másik időpont egyeztetéséről.

8. Titoktartás, adatkezelés
8.1. Az Ügyvédet teljes körű titoktartási kötelezettség terheli a megbízás során tudomására jutott minden ténnyel és adattal kapcsolatban. E kötelezettség független az ügyvédi megbízási jogviszony fennállásától, és az ügyvédi működés megszűnése után is fennmarad. Titok csak a törvényben meghatározott esetekben és mértékben adható át.
8.2. A Megbízó az ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Ügyvéd – amennyiben a megbízási díj vagy az ahhoz kapcsolódó költségek kiegyenlítése elmarad – a követelése érvényesítése érdekében a szükséges mértékben mentesüljön a titoktartási kötelezettsége alól.
Ez a felmentés kizárólag a fizetési meghagyásos, peres, végrehajtási vagy felszámolási eljárások megindításához és lefolytatásához elengedhetetlen információk kezelésére terjed ki.
8.3. A megbízási szerződés aláírásával a Megbízó – illetve képviselője – hozzájárulását adja személyes adatainak Ügyvéd általi kezeléséhez a jelen pontban meghatározott feltételek szerint.
Az Ügyvéd adatkezelésére a hatályos jogszabályok, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény (Üttv.), valamint a vonatkozó európai uniós adatvédelmi rendelkezések (pl. GDPR) irányadóak.
Az adatszolgáltatás önkéntes, azonban bizonyos adatok megadása törvényen alapuló kötelezettség, ezen adatok megtagadása esetén az Ügyvéd jogosult a megbízás elutasítására.
Az adatkezelés célja a megbízási szerződés teljesítése, valamint a kapcsolattartás biztosítása a Megbízóval. A Megbízó kifejezett hozzájárulásával az Ügyvéd kezelheti a Megbízó elérhetőségi adatait (pl. telefonszám, e-mail cím). További adatkezelés kizárólag törvényi felhatalmazás alapján történhet.
8.4. Az Ügyvéd az adatokat a megbízás lezárását követően legfeljebb öt évig, okirat ellenjegyzése esetén tíz évig, ingatlan-nyilvántartással kapcsolatos ügyekben pedig a jog bejegyzésétől számított tíz évig őrzi meg.
8.5. Az Ügyvéd köteles gondoskodni a személyes adatok megfelelő védelméről, így különösen azok illetéktelen hozzáféréssel, módosítással, nyilvánosságra hozatallal, törléssel, sérüléssel vagy elvesztéssel szembeni biztonságáról.

9. Etikai összeférhetetlenség
9.1. Az Ügyvéd nem vállalhat el olyan megbízást, amely ellentétben áll jelenlegi vagy korábbi Megbízója érdekeivel. Korábban fennállt megbízás esetén az Ügyvéd új megbízást csak akkor fogadhat el, ha az új ügy nem kapcsolódik a korábbihoz, vagy ha a korábbi Megbízó ehhez előzetesen, írásban hozzájárult.

10. Az Ügyvéd felelőssége
10.1. Az Ügyvéd ügyvédi tevékenysége gyakorlása során polgári, büntetőjogi és fegyelmi felelősséggel tartozik. Az Ügyvéd a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint köteles megtéríteni azt a kárt, amelyet tevékenysége során más személynek jogellenesen és vétkesen okoz.
10.2. Az Ügyvéd rendelkezik a jogszabályban előírt felelősségbiztosítással, amely az általa okozott károk megtérítését káreseményenként meghatározott összegig fedezi. Az ezen összeget meghaladó károkért az Ügyvéd további felelősséget nem vállal.
10.3. Az Ügyvéd az általa átvett pénzeszközökért és értéktárgyakért akkor is felelősséggel tartozik, ha azokkal kapcsolatban nem merül fel vétkes magatartás. Ez alól kizárólag akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a hiány elháríthatatlan külső okból következett be.
10.4. Az Ügyvéd a szívességi alapon végzett, nem díjazott ügyintézésből eredő károkért kártérítési felelősséget nem vállal.
10.5. A megbízással összefüggésben érvényesíthető kártérítési igény a kár bekövetkezésétől számított egy év elteltével elévül.

11. Kapcsolattartás és kézbesítés rendje
11.1. Az Ügyvéd a Megbízó részére szóló hivatalos értesítéseket – amennyiben azok személyes átadása nem történik meg – a Megbízó által megadott postai címre küldi meg. Az Ügyvéd nem vállal felelősséget azért, ha az értesítés kézbesítése azért hiúsul meg vagy késik, mert a Megbízó pontatlan vagy elavult adatokat adott meg.
11.2. Postai úton küldött küldemény kézbesítettnek minősül az elküldést követő ötödik munkanapon akkor is, ha azt a címzett „nem kereste”, „elköltözött”, „nem fogadta el” vagy más, kézbesítést akadályozó jelzéssel visszaküldik. Az elküldés tényét és idejét az Ügyvéd postai bizonylattal vagy más hiteles dokumentummal igazolhatja.
11.3. Elektronikus úton (e-mailben) küldött iratok a Megbízó és az Ügyvéd közötti jogviszonyban a papíralapú dokumentumokkal egyenértékűnek tekintendők. Az e-mail elküldésének napja az irat közlésének időpontja.
11.4. A Megbízó elfogadja, hogy az Ügyvéd elektronikus rendszereiben rögzített adatok – ideértve a küldés időpontját és a dokumentum tartalmát – szükség esetén bizonyítékként felhasználhatók.
11.5. Az Ügyvéd jogosult úgy tekinteni, hogy a Megbízó tudomásul vette és elfogadta az értesítés tartalmát, ha arra 10 napon belül nem érkezik észrevétel.
11.6. A Megbízó köteles haladéktalanul, de legkésőbb az adatváltozástól számított 5 napon belül írásban tájékoztatni az Ügyvédet a személyes vagy elérhetőségi adataiban bekövetkezett módosításokról.

12. Felmondás, megszűnés
12.1. A Megbízó a megbízást bármikor, azonnali hatállyal írásban felmondhatja.
12.2. Az Ügyvéd 15 napos felmondási idővel jogosult a megbízást felmondani. Az Ügyvéd köteles a felmondási idő alatt is a Megbízó érdekében eljárni.
12.3. A megbízás megszűnhet a teljesítéssel, bármelyik fél halálával, az ügyvédi kamarai tagság megszűnésével.

13. Vegyes rendelkezések
13.1. A megbízásra és az ÁSZF-re a magyar jog, különösen az Üttv., Ptk., Pmt., Infotv. és a MÜK szabályzatai az irányadók.
13.2. A jelen ÁSZF bármely részének érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
13.3. A weboldalon fellelhető cikkekben, tájékoztatásokban szereplő információk a közzététel időpontjában hatályos jogszabályokon alapulnak. A jogi környezet esetleges változása miatt az ezekre épülő tartalmak idővel elavulhatnak. Az ebből fakadó esetleges kellemetlenségekért vagy károkért Ügyvéd felelősséget nem vállal.
13.4. A weboldalon megjelenő képek kizárólag illusztrációs célt szolgálnak.
13.5. A Megbízó az Ügyvéd részére adott megbízással elismeri, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte és elfogadja.
13.6. Jelen ÁSZF 2025. augusztus 13. napján lép hatályba, és visszavonásig vagy módosításig érvényes.

________________________________________
Dr. Pásztor József ügyvéd
1055 Budapest, Balaton utca 12.
info@drpasztorjozsef.hu – +3620/526-4900

A honlapon közzétett tartalmak célja a látogatók általános tájékoztatása. Az itt elérhető információk nem tekinthetők jogi tanácsadásnak, nem helyettesítik az egyedi ügyvédi konzultációt, és nem alkalmazhatók konkrét jogviták eldöntésére.

A drpasztorjozsef.hu oldalon megjelenő írások, számítási segédletek vagy bármilyen tájékoztató anyag önmagukban nem hoznak létre ügyvéd–ügyfél viszonyt. Bármilyen megbízás kizárólag külön írásbeli megállapodás útján jön létre. További jogi nyilatkozat és tájékoztatóért kattintson ide.

500+

Ügyszám

10+

Év tapasztalat

24/7

Elérhetőség